StorySelling, get started.

Storytelling. Overtuigingskracht. Wie beide in balans kan houden, opent het pad naar meer sales. Maar met welke technieken schotel je je verhaal voor aan je prospect?



Anekdotes.

Wie denkt dat een dosis charisma en een verhaal vertellen je een tot volleerd storyseller kroont, haakt nu beter af. Stories worth telling. Indeed, worth telling. Als je prospect zich niet kan spiegelen aan je woorden, dan gooi je beter meteen de handdoek in de ring.


Anekdotes, diegene worth telling dan, hoe gek ze ook mogen zijn, zorgen dat je prospect je verhaal beter begrijpt. Meer nog. Het zorgt voor een connectie. En die connectie, die waardevolle connectie, beste salesmensen, die connectie is goud waard.


Metaforen.

Metaforen. Ze zijn de verbranding die de motor van verhaal doen draaien. Ze blazen je verhaal ongezien leven in. En dat alles met een simpel doel. Je prospect engageren.

Omschrijvend. Beschrijvend. Gebruik metaforen om de verbeelding van je prospect aan te spreken. Een krachtige tool vol overtuigingskracht.


Balans.

Anekdotes. Ze maken deel uit van elke goeie salespitch. En toch. Net zoals alles in het leven, moeten we ook hier consumeren met mate. Zorg ervoor dat facts én figures niet stiefmoederlijk behandeld worden. If you got the data, use it!


En.


Keep it short and simple. Wie zijn oorspronkelijke storyline uit het oog verliest, kan afdwalen. Heel ver afdwalen. Keep your eyes on the price. If it’s not worth telling, don’t.


Practice makes perfect.

Oefening baart kunst. Een cliché. Helaas wordt het ook net daardoor vaak over het hoofd gezien. Met een rugzak vol anekdotes, metaforen en feiten alleen komen we niet ver. Wie zijn verhaal niet kan vertellen, komt geen meter vooruit.


Wik en weeg je woorden tot een verhaal dat perfect in balans ligt. Make it a story worth telling.